Visie

Technische documentatie als concurrentieel voordeel

Handleidingen en technische documentatie. Ze zijn een wettelijke verplichting, een vraag van uw kwaliteitsafdeling, een noodzaak om te voldoen aan richtlijnen binnen uw sector. Het is steeds een investering, een kost.

Een noodzakelijk kwaad?

Zo hoeft het niet te zijn. Technische documentatie is een investering die kan renderen. Met de juiste aanpak draagt documentatie onmiskenbaar bij tot een positieve gebruikerservaring. Door handleidingen en instructies op tijd, in het juiste formaat en op de juiste plaatsen beschikbaar te maken haal je bovendien de kosten van uw service & support groep naar beneden. Indien potentiële klanten in de technische documentatie die op het web te vinden is, lezen dat uw product een antwoordt biedt op hun vraag of voor hun probleem, heb je er een klant bij. Of misschien neemt u het nog een stap verder en biedt u informatie-op-maat aan als dienst.

Hoe pakken we dit aan?

Uw technische documentatie en handleidingen omvormen van een last tot een lust gebeurt op verschillende vlakken:

inhoud We hanteren een klantgerichte of “lezersgerichte” schrijfstijl. Een technisch auteur verliest hierbij de technische aspecten of richtlijnen niet uit het oog.
structuur We structureren de technische documentatie op een efficiënte manier. Belangrijk is enerzijds een toegankelijke structuur voor de lezer of gebruiker maar ook een structuur die het beheer vereenvoudigt.
vorm We publiceren in een toegankelijk formaat in functie van uw doelgroep. Waar en op welke manier leest de gebruiker de technische documentatie?
proces We voorzien een proces dat ervoor zorgt dat de documentatie up-to-date blijft.

Op maat
We houden hierbij rekening met uw volumes, budget, tools, ontwikkel- of productieproces, … En verliezen daarbij het KISS-principe niet uit het oog. Een aanpak op maat! Neem contact op voor inlichtingen !

Contact

TechWords
Corry Clybouw
info@tech-words.be
0499 59 55 72

Tweets